הסכם ממון פרק ב'

הסכם ממון פרק ב'

הסכם ממון פרק ב' הוא גרסה מותאמת של הסכם ממון המיועד לזוגות שנמצאים לפני פתיחת פרק ב' משותף. ההבדל העיקרי בו הוא העיסוק בצרכים הייחודיים של זוגות שמגיעים לקשר עם ילדים מנישואין קודמים ועם המורכבות הכרוכה בכך. כמו כן באופן טבעי ביותר בשלב זה של חיים צברו כל אחד מבני הזוג נכסים וזכויות שרצוי וכדאי להגן עליהם. 

זוגות בפרק ב' עברו תהליך גירושין ומכירים את הקושי הטמון בכך, לכן הסכם ממון ייעודי עברם כולל בדרך כלל פרק נרחב העוסק במקרה שבו בני הזוג נפרדים כדי להקל על התהליך ולהפוך אותו למהיר ופשוט ככל האפשר. מדובר בהסכמה על סעיפים החל ממניעת סרבנות גט וכלה בסעיפים הקובעים כי במקרה של פרידה מי יכול להשאר בדירה ומי ייאלץ לעזוב. המטרה היא ליצור בסיס נוח להסכם גירושין ובתקווה לסיים את מערכת היחסים בטוב באמצעות גירושין בהסכמה או הליך גישור גירושין מהיר.

בנוסף לסעיפים הייחודיים לו, הסכם ממון פרק ב' יכול לכלול גם את כל הסעיפים המופיעים במסגרת הסכם ממון לפני חתונה או הסכם ממון לאחר חתונה.

הסכם ממון פרק ב' כולל סעיפים ייחודיים העוסקים בילדים מנישואין קודמים, נכסים שנצברו טרום הנישואין או הסכמות לגבי גירושין מהירים וקלים.

מתי כדאי לערוך הסכם ממון פרק ב'?

הסכם ממון לפרק ב' יכול ללבן סוגיות כלכליות משמעותיות שתצטרכו להתמודד איתן בתור משפחה מורכבת. אם אתם עונים למצבים הללו, כדאי לכם לשקול לערוך הסכם בסיועו של עו"ד משפחה:

כשיש ילדים מנישואים קודמים

אחד השינויים המשמעותיים בהסכם ממון לפרק ב' הוא ההתייחסות לילדים מנישואים קודמים. במקרים רבים אחד ההורים משלם מזונות לילדיו הקטינים שאינם מתגוררים עימו. 
קראו גם: האם כניסה לפרק ב' מצדיקה הפחתת מזונות? >>

כל תכנון כלכלי של הזוג הטרי, צריך לקחת בחשבון את הצרכים של הילדים מהנישואים הראשונים ואת ההשלכות עליהם: בחירת מקום המגורים, תכנון התקציב, התמודדות עם הוצאות לא צפויות – טיפולי שיניים, אבחונים וכן הלאה. ניתן גם להגדיר בהסכם הפרשות ייעודיות לטובת ביטוחים וקרנות לילדים מהנישואים הראשונים כדי להבטיח את עתידם הכלכלי. 

תכנון ההוצאות מחייב הגדרה של מסגרת המקובלת על בני הזוג וכן החלטה בשאלה כיצד טכנית תבוצע ההתנהלות – מחשבון אחד או מחשבונות נפרדים?

כדאי לדעת
עריכת הסכם ממון מכשירה את הקרקע לשוחח כיצד מתנהלים נכון כלכלית כתא משפחתי מורכב – לדוגמה, האם התשלום למזונות יצא מהחשבון המשותף או מחשבונות נפרדים?

כשיש ילדים מנישואין קודמים, הסכם הממון יכלול התייחסות לא רק למזונות אלא גם להוצאות נלוות, והאם התשלום יעשה מהחשבון המשותף או מחשבונות נפרדים?

צברתם נכסים לפני פרק ב'

במקרים רבים הכניסה לפרק ב' מתרחשת לאחר שבן הזוג או שניהם הספיקו לצבור נכסים. בחלק מהמקרים לכל אחד מהם יש דירת מגורים, חסכונות ותוכניות חסכון ופנסיה שנצברו שנים לפני שבני הזוג קשרו את גורלם יחד. במקרים אחרים, אחד הצדדים עבור לגור בדירה שנקנתה על ידי הצד השני לפני הנישואין.

כדאי לדעת
מרגע החתונה כל הנכסים שבני הזוג צברו הופכים לנכסים משותפים על פי חוק יחסי ממון. אם הם ייפרדו החזקה בנכסים תתחלק בין שניהם. הדרך הנכונה לשמור על הנכסים שנצברו לפני תקופת הנישואין בנפרד או לחלק אותם באופן שונה במקרה של פרידה, היא באמצעות חתימה על הסכם ממון.

יש זוגות שמגיעים לפרק ב' עם נכסים. כדי למנוע חלוקה לא הוגנת שלהם במקרה של גירושין,
מומלץ לערוך הסכם ממון לפרק ב' המחריג נכסים מתקופת טרום הנישואין מהרכוש המשותף

יש לכם עסק ואתם רוצים להגן עליו ניהול עסק יכול להיות גורם משבר בחיי המשפחה. הקשיים שהעסק חווה יכולים להשפיע על התא המשפחתי, והמחויבות הנדרשת לצורך ניהול עסק מצליח יכולה לדרוש הקרבה מחיי הנישואין. אם אחד מהמחירים ששילמתם עבור ניהול העסק שלכם היה פירוק הנישואין הקודמים שלכם, חשוב שתגנו על העסק ועל מערכת היחסים הנוכחית שלכם באמצעות הסכם ממון לפרק ב'. הכנסתו של סעיף בהסכם המחריג את העסק והמוניטין מחלוקת הנכסים והצעת פיצוי הולם בגין תרומה לפיתוח העסק בתקופת הזוגיות, תסייע לכם לשמור על העסק גם במקרה בו מערכת היחסים הזו לא תצליח. בו בזמן, ההסכם מאפשר להגן על בני הזוג מפני נושים במקרה בו העסק ייקלע לחובות. עוד על הסכם ממון לעסק >>
כדאי לדעת
סעיף זה נפוץ גם בעריכת הסכמי ממון למייסדי חברות הייטק. הוא מאפשר למנכ"לים של חברות ההייטק הגדולות בעולם שהתגרשו מספר פעמים לשמר את אחזקותיהם ללא שינוי. לעיתים הוא עונה גם לדרישת המשקיעים הפוטנציאלים של החברה.

ניהול עסק יכול לגבות מחיר מהתא המשפחתי, אבל גירושין יכולים לפרק את העסק. הסכם ממון לנישואים שניים יכול להגן על העסק ולהחריג אותו מחלוקת הנכסים.

ליישר קו לגבי ההתנהלות הכלכלית שלכם

כל אחד מבני הזוג שנכנסים לפרק ב' כבר סגלו לעצמם התנהלות כלכלית מסוימת לאורך השנים. בשיחה על הסכם ממון לפרק ב' הם מצופים לתת גילוי מלא על החובות והנכסים שלהם, על היעדים הכלכליים אותם הם שואפים להשיג, על האופן שבו הם מעוניינים להתנהל כלכלית.

במקרה בו לאחד הצדדים יש חובות משמעותיים, ניתן להחריג אותם מההון המשותף ולהגדיר בהסכם כי רק בן הזוג שהגיע עם החוב במקור יהיה אחראי על תשלומו במקרה של פרידה.

כדאי לדעת
עריכת ההסכם חושפת את הגישות לגבי כסף, התנהלות כלכלית וסגנון חיים עוזרת לתאם ציפיות בין בני הזוג ולייצר את המערכת שעובדת במדויק עבור שניהם. הניסיון למצוא פתרונות מתוך הקושי, מגדיל את הסיכוי להצלחת הנישואין.

עריכת הסכם ממון יוצרת בסיס לשיח על התנהלות כלכלית, ניהול חובות וסגנון חיים.
בעוד שתיאום הציפיות מגדיל סיכוי להצלחת הנישואין, ההסכם מגדר את הסיכונים.

חוויתם גירושין מכוערים ואתם לא רוצים לחוות את זה שוב

זוגות שנישאים בפעם השניה חוו את הצלקות שמשאיר תהליך גירושין. הסכם ממון מאפשר להקטין את הסיכוי שגם הנישואין הללו יסתיימו בסכסוך גירושין סבוך וכואב. בהסכם ניתן להגדיר תנאים לגירושין החל ממניעת סרבנות גט וכלה בהגדרות הנוגעות למזונות אישה, הסדרי משמורת וכן הלאה.

כדאי לדעת
אם חלילה הנישואין אינם מצליחים, ניתן להשתמש בהסכמות שהושגו בהסכם הממון על מנת להגיע לכדי גישור גירושין מהיר ובהסכמה.

אם חוויתם גירושין מכוערים, הסכם ממון הכולל סעיפים המסדירים מקרה של פרידה יכול למנוע את הישנות המצב ולהוביל אתכם לכדי פרידה בהסכמה ובאמצעות גישור.

הסכמי ממון לזוגיות שניה במשרד עו"ד אטי אברהמי ארז

עורכת דין הסכם ממון אטי אברהמי ארז

עריכת הסכם ממון לפרק ב' היא הזדמנות לבחון את כל הקשיים שהובילו לפירוק מערכות יחסים קודמות ולנסות למצוא עבורן פתרונות מראש.

התנהלות כלכלית ותקשורת בזוגיות הן שתיים מהבעיות הקשות ביותר בזוגיות שמובילות לריבים ולפרידות. כאשר זוג בוחר להיכנס לחיים משותפים תוך שיחה אמיתית, כנה ופתוחה על כל האתגרים שעשויים לצוץ, הם נותנים לעצמם את סיכויי ההצלחה הטובים ביותר להמשך חייהם המשותפים. אלה שבוחרים לנהל דיון ענייני בנושאים הכלכליים, מצמצמים באופן משמעותי התדיינות משפטית, שעלולה לגרום לסבל מיותר ונזקים כספים אדירים.

על אף המוניטין הלא רומנטי שיצא לו, הסכם ממון דווקא מקרב בין בני זוג ויוצר את היכולת שלהם להבין את הרצונות והצרכים של הצד השני, כמו גם את הקשיים והלבטים איתם הם מתמודדים. כאשר בני זוג מגיעים אליי לעריכת הסכם, התפקיד שלי כעורכת דין וכמגשרת הוא לא רק ליידע אותם על ההשלכות של כל בחירה ולמנוע מהם לחזור על טעויות עבר, אלא גם לסייע להם למצוא את הדרך שתסייע להם להתנהל בהצלחה בזוגיות שלהם לאורך שנים.

עו"ד ומגשרת אטי אברהמי ארז מכירה היטב את הרגישות של פרק ב'. 
הסכמי הממון נועדו להגדיל סיכויי הצלחה בקשר, למזער טעויות עבר ולאפשר פרידה במהירות ובקלות

צרו קשר בטלפון
03-5669002 או בטופס:

אולי יעניין אותך לקרוא גם על:

הסכם ממון פרק ב'

צרו קשר

צרו קשר בטלפון 03-5669002 או בטופס: